Reklama w grupach na Facebooku

Reklamy w Grupach na Facebooku coraz bliżej

Jednym z nieustannie rozwijanych elementów Facebooka, najpopularniejszego od kilku lat serwisu społecznościowego na całym świecie, są grupy. Jak się okazuje, warto wykorzystać je do promocji własnej działalności, zwłaszcza że administratorzy portalu oferują użytkownikom coraz to nowe opcje. Dzięki temu, że można je łączyć z firmowymi stronami, grupy pozwalają rozwinąć biznes i zadbać o udane relacje z konsumentami.

Jeszcze do niedawna osoby prowadzące fan page na Facebooku mogły zetknąć się z treściami reklamowymi wyświetlanymi w prawej kolumnie lub na głównej tablicy. W ciągu ostatnich miesięcy właściciele serwisu podjęli decyzję o wprowadzeniu reklam w grupach dyskusyjnych. Krok ten stanowi absolutną rewolucję w pozyskiwaniu klientów. Jeśli do tej pory nie słyszałeś o tej opcji, zobacz, jak z niej korzystać, aby promować firmę na FB.

Dlaczego warto utworzyć grupę na Facebooku?

Minęły już czasy, kiedy grupy mogły być tworzone wyłącznie przez użytkowników. Teraz można je zakładać poprzez strony firmowe, uzyskując w ten sposób dobre miejsce do gromadzenia społeczności wykazującej zainteresowanie określonym tematem, marką, produktem itp. Co więcej, witryny mogą publikować posty, udzielać odpowiedzi na posty użytkowników, a także moderować prowadzone w obrębie grupy dyskusje.

Założenie grupy daje niewątpliwie mnóstwo możliwości, jednak trzeba mieć świadomość, że jej prowadzenie wymaga wiele wysiłku i zaangażowania. Dzięki tego rodzaju rozwiązaniu marka lub przedsiębiorstwo może informować swoich klientów o ważnych wydarzeniach, prezentować ekspercką wiedzę, otrzymywać informacje zwrotne o swoich produktach czy usługach. Co więcej, grupy na Facebooku dają też możliwość nawiązywania bezpośredniego kontaktu z konsumentami, dlatego ta forma promocji budzi spore nadzieje wśród przedsiębiorców.

Jak utworzyć grupę na Facebooku?

Jeśli do tej pory nie tworzyłeś grup w serwisie, możesz skorzystać z Centrum pomocy Facebooka. Zgodnie z zamieszczonymi w portalu wskazówkami, aby utworzyć grupę na Facebooku, należy:

  • w prawnym górnym rogu FB kliknąć opcję i zaznaczyć pozycję „Utwórz grupę”,
  • podać nazwę, dodać członków, a następnie wybrać ustawienie prywatności grupy,
  • kliknąć „Utwórz”.

Najpierw fanpage, a dopiero później grupa?

Chcąc zamieszczać reklamy na Facebooku i pozyskiwać coraz to nowych odbiorców, na początku musisz się liczyć z tym, że w założonej grupie nie będzie więcej użytkowników niż na Twojej firmowej stronie. Dlatego, zanim w ogóle rozpoczniesz tworzenie tego typu społeczności, warto w pierwszej kolejności zastanowić się, jak powinno wyglądać prowadzenie fanpage na Facebooku. Na witrynę własnego biznesu trzeba mieć nie tylko pomysł, ale i plan. Tylko wówczas uda nam się pozyskać dużą liczbę fanów, którzy następnie będą mogli zostać zaproszeni do utworzonej przez nas grupy.

Jakie treści można zamieszczać w grupie?

Przede wszystkim należy zdawać sobie sprawę, że grupy są traktowane przez użytkowników jako miejsca, w których mogą zaczerpnąć opinii, zapoznać się z rekomendacjami itp. Z tego względu warto postarać się, aby zamieszczać tam różnorodne informacje, od czasu do czasu przemycając reklamy. Mogą być to np. ciekawe artykuły, zdjęcia. Grupa na FB może być też dobrym miejscem na przeprowadzanie ankiet, które stanowią doskonałe źródło informacji od konsumentów.

Podsumowanie

Reklamy w grupach na Facebooku to narzędzie, które w przyszłości być może będzie na szeroką skalę wykorzystywane przez marki. Aby jednak fani przedsiębiorstwa mieli w ogóle szansę na skojarzenie danej społeczności ze stroną firmową, warto pamiętać, aby powiązać ją z grupą na FB.


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.