fbpx

rekrutacja

Rekrutacja za pomocą firmowego fanpage’u na Facebooku – dobry pomysł?

Poszukiwania nowych, wykwalifikowanych pracowników do firmy to nie lada wyzwanie. Przeglądanie kolejnych CV, wyłanianie potencjalnych kandydatów, a następnie – spotkania z nimi w celu weryfikacji, czy aby konkretna osoba dobrze rokuje jako potencjalny członek zespołu… Czy da się ten proces uprościć? Jak najbardziej! Firma, która prowadzi rekrutację na FB, może zaoszczędzić tym czas i pieniądze, łatwo trafiając do osób, stanowiących najlepszych kandydatów. Jak to jednak działa w rzeczywistości? Czy mając fanpage na portalu Facebook, skuteczniej zawalczy się o wartościowego pracownika? Sprawdź to!

 

Rekrutacja nowych pracowników

W typowym procesie rekrutacyjnym wszystko zaczyna się od określenia potrzeb przedsiębiorstwa i przygotowania odpowiedniego ogłoszenia. Opisuje się w nim obowiązki nowo zatrudnionej osoby, jakie zyskuje profity etc. Następnie zamieszcza się je w stosownych serwisach ogłoszeniowych i… pozostaje czekać, aż zaczną spływać CV.

Często zdarza się jednak, że anonse o gotowości przyjęcia nowych osób do pracy pozostają niezauważone lub odzew jest niewielki. Nierzadko bywa, że odpowiadają na niego osoby spoza pożądanego profilu. Zaczyna się więc odsiew i poszukiwanie kandydatów, którzy potencjalnie najlepiej sprawdzą się w danym zadaniu. Następnie rekruterzy kontaktują się z wybranymi osobami konkretnym kanałem, najczęściej telefonicznym. Wtedy dokonuje się selekcji na rozmowę kwalifikacyjną, co wymaga m.in. umówienia dogodnych terminów.

Proces jeszcze się nie skończył, a już widać, że jest on złożony. Czy jednak rekrutacja może przebiegać łatwiej?

Jakich problemów unikamy, prowadząc rekrutację online?

Potencjalne rozwiązanie stanowi prowadzenie poszukiwań pracowników całkowicie przez sieć, co ma szereg różnych zalet. Z jednej strony – można przeprowadzić znacznie więcej rozmów kwalifikacyjnych – kandydaci mogą swobodnie rozmawiać z rekruterami przez wybrany komunikator, bez potrzeby przybywania do siedziby firmy. Organizacja spotkania online wiąże się też z większą elastycznością – znacznie łatwiej znajdzie się odpowiedni dla obu stron czas na dyskusję, a miejsce nie ma znaczenia.

Dzięki rekrutacji online łatwiej również pozyska się kandydatów spoza miasta, dopiero planujących przenosiny do miejsca, gdzie znajdą zatrudnienie. Co więcej – sama formuła spotkań często jest pozytywnie odbierana przez potencjalnych pracowników. To szczególnie ważne, gdy potrzebuje się młodej kadry, która ze współczesnymi technologiami zdobywa obeznanie się najmłodszych lat i oczekuje nowoczesnych rozwiązań ze strony pracodawcy.

facebook

Dlaczego Facebook jest idealnym narzędziem rekrutacyjnym?

Proces ten da się jeszcze usprawnić, sięgając po możliwości, jakie oferuje Facebook. Przede wszystkim rekruterzy mają dostęp do szerokiego grona odbiorców o konkretnych zainteresowaniach, potencjalnie atrakcyjnych z perspektywy firmy, którzy nawet kilka razy dziennie sprawdzają aktualności na swoim profilu. Mogą wówczas przy okazji trafić na interesujące ich ogłoszenie o pracę i odpowiedzieć na nie. FB ma w tym przypadku znaczną przewagę nad tradycyjnymi portalami ogłoszeniowymi, gdzie internauci zaglądają znacznie rzadziej.

Mając zaś fan page na Facebooku, można wykupić reklamę o określonym zasięgu i z profilowaniem odbiorców, co pozwala dotrzeć do osób, które faktycznie będą zainteresowane daną posadą. Warto podkreślić – za dużo niższe pieniądze i często zyskując znacznie większy zasięg niż w przypadku portali ogłoszeniowych. Do tego, łącząc funkcjonalność FB z wybranymi narzędziami, np. Intelligence Search w Google Chrome, pracodawca może włączyć się w ten proces bardziej aktywnie, wyszukując osób odpowiadających firmie kwalifikacjami. A to wciąż tylko część możliwości, jakie się zyskuje, prowadząc rekrutację przez ten portal społecznościowy.

Powierz prowadzenie mediów społecznościowych Twojej firmy profesjonalistom!

Tradycyjny proces pozyskiwania pracowników jest coraz mniej atrakcyjny z perspektywy pracodawcy, jak i przyszłego pracownika. W dobie pandemii zdecydowanie popularniejsza stała się rekrutacja online, a obecnie dostrzega się potężny potencjał serwisów społecznościowych w zakresie zdobywania pracowników. Prowadząc fanpage firmy na Facebooku, można łatwo dotrzeć do najlepszych kandydatów. Warto więc zadbać o to, by zajęła się nim profesjonalna firma, taka jak KJ Studio. Już teraz skontaktuj się z nami i przekonaj się, dlaczego warto mieć firmowy Facebook i szukać nowych pracowników tym kanałem.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.