fbpx

tworzenie-rolek-na-facebooku

Rolki na Facebooku – wszystko, co musisz o nich wiedzieć! Cz. 2

W poprzednim artykule wyjaśniliśmy, czym są rolki na Facebooku, gdzie można je znaleźć, a także jak stworzyć. Przedstawiliśmy też cechy, które odróżniają je od dłużej obecnych na platformie relacji. To elementarna wiedza, dzięki której możesz zrozumieć i zacząć wykorzystywać tę formę udostępniania materiałów. Jest jednak jeszcze wiele kwestii, które warto poruszyć. Chcesz je poznać? Przeczytaj drugą część opracowania przygotowanego przez specjalistów z KJ-Studio!

 

Czy warto tworzyć Rolki na Facebooku?

Na wstępie warto zaznaczyć, że rolki na Facebooku, podobnie jak inne funkcje dostępne w aplikacji, mają charakter rozrywkowy, ale są też skutecznym narzędziem marketingowym. Posty w formie krótkich filmików zdobyły rzeszę odbiorców najpierw na TikToku, a następnie na Instagramie. Wykorzystanie sprawdzonej formuły, która przyjęła się już w mediach społecznościowych, zdaje się być receptą na sukces. Animacje w formacie pionowym skupiają uwagę członków społeczności. Aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić rolki i przyciągnąć do nich odbiorców, aplikacja wprowadziła funkcje takie jak filtry i efekty dźwiękowe. Pozwala tym samym na zwiększenie zaangażowania użytkowników Facebooka i lepszą interakcję z nimi, a to prowadzi do powiększania zasięgów. W KJ-Studio uważamy, że podążanie za nowymi trendami w marketingu internetowym może się opłacić.

TikTok a Rolki na Facebooku – czym się różnią?

Między treściami udostępnianymi na TikToku i rolkami na Facebooku jest sporo podobieństw, ale są i różnice. Bezspornie forma reelsów jest zaczerpnięta z platformy wideo. W obu aplikacjach animacje charakteryzują się krótkim czasem trwania i pionowym formatem. To są główne podobieństwa. Istnieje jednak znaczące zróżnicowanie w funkcjonowaniu obu serwisów społecznościowych. Działalność TikToka jest skupiona wokół krótkich filmików. Związana z nimi funkcjonalność jest w związku z tym bardziej rozbudowana. Co ważne, ta platforma w dużej mierze koncentruje społeczność młodych ludzi.

Tymczasem rolki na Facebooku są jedną z wielu możliwości. Treści publikowane na jego łamach są skierowane do szerokiego grona odbiorców. Reelsy są dostępne od niedawna, więc funkcji związanych z ich edycją jest mniej, a i sam format jest częściej wykorzystywany w celach reklamowych. W KJ-Studio także po niego sięgamy.

Jakie treści wstawiać w Rolkach?

Jeśli chcesz, żeby opublikowane na Facebooku wideo miało duże zasięgi, dobrze zaplanuj, jak będą wyglądały treści. W KJ-Studio zwracamy szczególną uwagę na to, by rolki były:

  • angażujące i wciągające dla odbiorcy,
  • wpisujące się w aktualne trendy, ale tylko te, które pasują do wizerunku marki,
  • ciekawe dla członków społeczności. Ważna jest odpowiednia dynamika, ale też fabuła opowiadanej historii,
  • zrozumiałe i interesujące również dla użytkowników przeglądających Aktualności w trybie z wyciszonymi dźwiękami,
  • wiarygodne — co można osiągnąć dzięki współpracy z influencerami i ambasadorami marki znanymi członkom społeczności,
  • dopasowane do grupy docelowej i celów reklamowych.

Jako reelsy doskonale sprawdzają się materiały prezentujące różne produkty i porównujące ich warianty. Można wykorzystać np. krótkie tutoriale czy testy gadżetów.

wspolne-ogladanie-rolek-na-fb

Czego lepiej unikać przy tworzeniu Rolek na Facebooku?

Mimo że rolki na Facebooku to dość nowa formuła, można wyróżnić kilka błędów, których lepiej się wystrzegać. Ich powielanie podczas tworzenia materiałów może ograniczyć popularność animacji. Do najczęstszych uchybień należą:

  • brak planu i dopasowania do strategii i celów reklamowych,
  • przesadna ilość efektów graficznych, które mogą zniekształcać rzeczywistość,
  • powielanie pomysłów prosto z TikToka,
  • zbyt kontrowersyjne treści, które mogą zniechęcić odbiorców,
  • za długie video — może skłonić do przerwania oglądania,
  • rażąco niska jakość multimediów.

Jeśli ustrzeżesz się powyższych pomyłek, łatwiej stworzysz skuteczny i angażujący materiał.

Potrzebujesz pomocy w zakresie social mediów? Zgłoś się do nas!

Wiesz już bardzo dużo na temat rolek w aplikacji Facebook, tego jak powinny wyglądać, a czego lepiej się wystrzegać. Możesz zacząć tworzyć. Jeżeli jednak chcesz, by publikowane materiały zostały profesjonalnie przygotowane i odpowiadały potrzebom odbiorców, zleć nam to zadanie! Skontaktuj się z KJ-Studio. Wspólnie przygotujemy skuteczne treści wideo, obok których nikt nie przejdzie obojętnie.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.