fbpx

facebook-dla-firm

Sprawdź główne cele prowadzenia firmowego Facebooka!

Współcześnie niemal każdy przedsiębiorca ma świadomość, że firmowy fanpage na portalu Facebook to konieczność. Z drugiej strony – nie wszyscy wiedzą, jakie cele powinna mieć strona firmy w mediach społecznościowych. Dlatego w tym artykule przybliżamy nieco tę kwestię. Czytając go, przekonasz się, jak wyznaczenie odpowiednich założeń i ich realizacja mogą wpłynąć na wizerunek przedsiębiorstwa oraz wyniki działalności. Zapraszamy do lektury!

 

Fanpage firmy na Facebooku?

Czy każda firma powinna być na FB? Teoretycznie nie… Czy to jednak się opłaca – jak najbardziej tak! Wystarczy spojrzeć na liczby dotyczące użytkowników. Serwis ten cieszy się ponad 0,5 miliarda użytkowników mobilnych, przy czym więcej niż 80% z nich pochodzi z innych krajów niż USA i Kanada. Miesięcznie facebookowicze spędzają na swoim ulubionym portalu nawet 11 godzin. W samej Polsce wskazuje się, że w styczniu 2022 roku z Facebooka korzystało prawie 27 milionów osób! To najlepsze argumenty przemawiające za tym, aby założyć fan page na tym portalu i walczyć na nim o klienta. Trzeba jednak wiedzieć, jak to zrobić.

Co chcesz osiągnąć, gdy zakładasz profil na FB?

Przed decyzją o tym, by stworzyć firmowe konto w serwisie Meta, warto zastanowić się nad celami, jakie chcesz osiągnąć. Chcesz utrwalić relacje ze swoimi klientami? Zdobyć nowych? Czy zwiększyć sprzedaż produktów lub zainteresowanie świadczonymi usługami? Prowadząc sprawnie fan page na Facebooku, możesz zrealizować te i znacznie więcej celów. W przypadku, jeśli nie wiesz, jak się do tego zabrać – zawsze służymy pomocą. Sprawdź ofertę KJ Studio, gdzie znajdziesz więcej szczegółów na temat usług, jakie świadczymy w ramach prowadzenia strony przedsiębiorstwa na FB.

Dotarcie do większej liczby odbiorców

Codziennie z Facebooka korzystają miliony osób. Stanowi to więc doskonałą bazę do pozyskiwania klientów. Do poprzednich liczb warto dodać jeszcze kolejne – bo ponad 2/3 firm działających w tym serwisie udało się zyskać nowych, prywatnych odbiorców towarów i usług. Z kolei w przypadku przedsiębiorstw działających w sektorze B2B wartość ta wynosi około 40%. Prowadzenie więc fanpage’a na tym portalu ma jak najbardziej sens!

Zwiększenie sprzedaży produktu

Poszerzenie ilości klientów to tylko jedna strona medalu. Druga – to zwiększenie sprzedaży. Firma mająca profil na FB zyskuje możliwość lepszego zaprezentowania swoich produktów. Sprzedawcy i producenci mogą zamieścić na portalu fotografie i materiały audiowizualne, prezentujące dokładnie wygląd i najważniejsze zalety oraz korzyści z posiadania konkretnych artykułów. Posty mogą być dodatkowo opatrzone opisami dostarczającymi więcej szczegółów. Ponadto Facebook dla użytkowników biznesowych udostępnił szereg opcji, w tym m.in. sprzedaż przez sam serwis, jak i odpłatne reklamy o sprecyzowanym targecie.

obsluga-profilu-na-fb

Poprawienie wizerunku firmy

Zwiększenie ilości obserwujących i sprzedaży to nie jedyne korzyści, jakie można zyskać, jeśli posiada się fanpage na FB. Dzięki temu również zbuduje się lub poprawi wizerunek firmy. Ważne jednak w tym przypadku jest umiejętne komunikowanie się z odbiorcami. Chodzi nie tylko o dobór stosownego języka, ale i reprezentowanie wartości, które są bliskie potencjalnym kupującym. Co ważne – komunikacja musi być spójna, aby stworzyć wiarygodny obraz przedsiębiorstwa. Powtarzające się odstępstwa od tej zasady mogą sprawić, że użytkownicy serwisu zaczną tracić zaufanie do marki. W KJ Studio wiemy, jak budować spójny przekaz, niezależnie od tego, czy Twoimi klientami byliby ludzie młodzi, osoby dojrzałe lub firmy.

Łatwy kontakt z klientami

Jeśli masz fanpage firmy na Facebooku, z pewnością zauważysz, że członkowie społeczności, która zbudowała się wokół niego, mają różne pytania. Zadają je w komentarzach, jak i przez wbudowany w serwis komunikator – Messengera. To dla wielu znacznie przystępniejsze niż pisanie maili czy kontakt telefoniczny. Mogą prościej uzewnętrznić i przekazać swoje myśli i wątpliwości, a Ty łatwiej na nie wszystkie odpowiedzieć. Pomaga to w budowaniu więzi i zaufania między marką a odbiorcami.

KJ studio pomoże Twojej firmie zaistnieć w social mediach!

Choć prowadzenie profilu firmowego w mediach społecznościowych nie jest obligatoryjne, to bez wątpienia ma ogromny wpływ na sukces przedsiębiorstwa. Dlatego warto założyć fanpage firmy na Facebooku. Nie musisz jednak zajmować się tworzeniem i prowadzeniem go osobiście – jesteśmy po to, aby wesprzeć Cię w realizowaniu Twoich celów w social mediach. Proponujemy przy tym atrakcyjny cennik. Już teraz zajrzyj na naszą stronę i dowiedz się więcej!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.