Twój fanpage jest niewidoczny? Sprawdź, czy nie popełniasz tych 5 błędów

W momencie podjęcia decyzji o założeniu firmowego fanpage’a wielu osobom wydaje się, że prowadzenie takiego konta będzie proste i przyjemne. Niestety brak doświadczenia oraz zaangażowania w zarządzanie profilem sprawia, że początkowy zapał szybko stygnie. Pomimo regularnego publikowania postów konto na FB nie cieszy się dużą popularnością? Jaka jest przyczyna jego niskich zasięgów? Dziś zaprezentujemy 5 najczęstszych błędów, które skutkują takimi problemami. Zapraszamy do lektury!

Po pierwsze niedopasowanie treści do odbiorcy

Od lat zajmujemy się prowadzeniem kont na Facebooku naszych klientów i dobrze znany jest nam błąd, który pojawia się nagminnie. Jest nim nieprawidłowe rozpoznanie lub całkowite pominięcie procesu określania grupy odbiorców.

Wiele osób kreuje fanpage „pod siebie”, a więc dopasowuje jego wygląd i przekaz do indywidualnych upodobań. W przypadku kont firmowych nie jest to dobrą praktyką. Pamiętaj, że celem takiego profilu jest docieranie do nowych klientów i zachęcanie ich do skorzystania z oferty. To właśnie do tych osób musisz dopasować formę treści oraz grafiki. Pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić, jest dokładnie określenie tego, kto jest odbiorcą Twojej oferty. Następnie musisz poznać upodobania tych ludzi i odpowiednio się do nich dostosować.

To absolutna podstawa – bez dobrego targetowania Twój fanpage na pewno nie osiągnie spektakularnego sukcesu.

Po drugie nieodpowiednia forma postów

Kolejny problem, z jakim stykamy się od długiego czasu, to nie do końca przemyślana forma postów. Błędy, które pojawiają się najczęściej to m.in.:

  • zdecydowanie za długie posty, które zniechęcają do czytania – treść powinna być zwięzła, atrakcyjna dla odbiorcy i przede wszystkim na temat,

  • brak spójności w postach: fanpage powinien być przedłużeniem wizerunku Twojej marki, a więc musisz zadbać o to, aby wszystkie treści utrzymywać w jednym, podobnym stylu,

  • brak zwrotów CTA w postach, czyli różnych zachęt do skorzystania z oferty, kliknięcia linku lub pozostawienia reakcji bądź komentarza,

  • niska jakość grafiki: często jest to efekt niewiedzy na temat tego, w jakiej rozdzielczości powinny być obrazki, aby prezentowały się najlepiej.

Po trzecie pomijanie płatnej promocji postów

Jeśli liczysz na to, że reklama na FB przyniesie Ci korzyści, a fanpage będzie miał duży zasięg, musisz zainwestować w konto firmowe. Facebook od dawna umożliwia płatną promocję postów, z której niestety wielu przedsiębiorców nie korzysta. Co więcej, od pewnego czasu darmowe „treści” są coraz bardziej pomijane przez algorytmy portalu. Korzystaj więc z płatnej reklamy – odpowiednio przemyślana kampania przyniesie Ci wiele korzyści.

Po czwarte przesycenie fanpage’a postami

Paradoksalnie zbyt duża aktywność na FB może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Spotykaliśmy się z kontami, na których posty były wstawiane regularnie co kilka godzin, każdego dnia. Niestety okazuje się, że nie jest to dobra praktyka. 3-4 wpisy tygodniowo na początku to naszym zdaniem optymalne rozwiązanie. Wraz ze wzrostem popularności fanpage’a możesz dodawać ich więcej, ale staraj się nie przekraczać limitu 1 postu dziennie.

Po piąte niepełne wykorzystanie funkcji oferowanych przez Facebooka

Na koniec kilka błędów typowo wizerunkowych, które także mają wpływ na to, jaki zasięg będzie miał Twój fanpage. Pamiętaj, że FB oferuje wiele przydatnych funkcji, z których powinieneś korzystać. Właściciele kont bardzo często zapominają o:

  • uzupełnieniu danych profilowych (nazwa i adres firmy),

  • dodaniu mapki ułatwiającej dojazd do siedziby,

  • skonfigurowaniu asystenta odpowiedzi,

  • dodaniu zdjęcia profilowego oraz grafiki w tle.

Reklama na Facebooku – zdaj się na wsparcie specjalistów

Jak widzisz, wbrew pozorom prowadzenie konta firmowego to trudne, wymagające dużego zaangażowania zadanie. Chcesz, aby Twoja reklama na FB była naprawdę skuteczna? Już dziś skorzystaj z naszej pomocy. Zespół specjalistów z KJ Studio zajmie się profesjonalną obsługą profilu na Facebooku. Z nami osiągniesz sukces w mediach społecznościowych!


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.