fbpx

Jak Tworzyć dobre reklamy na Facebooku

Wpisów na temat tego, jak stworzyć dobrą reklamę w mediach społecznościowych powstaje kilka (a może nawet kilkanaście) dziennie. Również i na naszym blogu możesz przeczytać kilka porad dotyczących tego zagadnienia. Jednak Facebook nieustannie się zmienia, ewoluuje także nasza wiedza w dziedzinie psychologii, perswazji oraz manipulacji. Warto śledzić najnowsze doniesienia w tym zakresie, ponieważ portale społecznościowe to niezwykła szansa dla naszego biznesu. Zapoznaj się z kilkoma wskazówkami, które dziś omówimy, a przekonasz się, że spojrzysz na reklamę z nieco innej perspektywy.

Po pierwsze – kolor. Według badań 90% naszych decyzji dotyczących wyboru konkretnego produktu jest związanych z jego barwą. Jak to wygląda w praktyce? Kolory niebieskie, fioletowe i zielone są chętniej wybierane przez osoby starsze. Natomiast młodzi ludzie preferują żywe kolory: żółty, pomarańczowy i czerwony. Jeśli chcesz, aby Twoja kampania odniosła sukces, postaw na czerwony, który według uczonych jest najbardziej atrakcyjnym kolorem. Unikaj natomiast połączenia koloru fioletowego, żółtego i brązowego.

Po drugie – mów szczerze. Nie stosuj manipulacji ani szantażu emocjonalnego, bądź uczciwy. W ten sposób będziesz bardziej wiarogodny i profesjonalny.

Po trzecie – społeczny dowód słuszności. Klienci boją się ryzyka. Obawiają się, że dany produkt będzie nietrafiony, a oni wyrzucą pieniądze w błoto. Im droższy towar lub usługa, tym większe obawy. W jaki sposób możesz je zniwelować? Wspomnij o tym, jak wiele osób jest zadowolonych ze współpracy z Twoją firmą, przytocz statystyki sprzedaży, podaj liczbę Twoich fanów. Bo czy tysiące mogą się mylić?

Po czwarte – wezwij do działania. Call to action (czyli CTA) to coś, co może skutecznie wyróżnić Twoją reklamę, pod warunkiem, że dobrze to zaplanujesz. Jeśli chcesz, żeby ktoś kliknął w Twoją reklamę, aby zapisać się do newslettera, to mu to zakomunikuj, a następnie przekieruj do swojej strony. Ta prosta sztuczka pozwoli Ci znacząco zwiększyć współczynnik konwersji.

Po piąte – testuj. Analizuj, sprawdzaj, badaj – wszystkie wymienione w tym wpisie wskazówki, jak i inne rady. Projektowanie niezwykłych i skutecznych reklam nie jest trudne, ale aby osiągnąć satysfakcjonujące wyniki musisz zainwestować… swój czas i wysiłek.

 

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.