W których socialach i w jakich formatach najlepiej się reklamować w 2020 roku?

2.4 miliarda – tylu użytkowników skupia obecnie wokół siebie Facebook (ponad 30% całej populacji!). W tym gronie znajduje się ogromna część polskich internautów. Nic więc dziwnego, że reklamodawcy dosłownie pokochali ten portal. Rynek social media nie kończy się jednak na Facebooku. Działa na nim również kilka innych, godnych uwagi serwisów. W dalszej części dowiesz się, które z nich są perspektywiczne i jakie formy reklamy najlepiej wybierać. Zapraszamy do lektury!

Dlaczego FB jest najchętniej wybierany przez reklamodawców?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – ogromny potencjał wynikający z niewyobrażalnej popularności. Jeszcze do niedawna domena młodych, a dziś miejsce, w którym swoje konta zakładają ludzie dosłownie w każdym wieku. Masz tutaj pełen przekrój wszystkich grup społecznych, ludzi z wielu regionów świata o zróżnicowanych, unikalnych potrzebach. Dobrze zaprojektowana reklama na fanpage’u i dobrana grupa docelowa są gwarancją sukcesu. Wszystko to przy stosunkowo niskim budżecie na marketing.

Konto firmowe na FB to nie wszystko – poznaj inne portale

Niewątpliwie serwis stworzony przez Marka Zuckerberga „zagarnął” dużą część internautów. Pomimo tego licznymi sukcesami mogą pochwalić się również inne serwisy. To również miejsca, w których możesz prowadzić kampanię reklamową swojego biznesu. Jaki zalicza się do najlepszych i najchętniej polecanych?

YouTube

Jego obecnym właścicielem jest Google. To serwis społecznościowy o unikalnym charakterze, który skupia się głównie na przekazach video (w tym popularny streaming na żywo). Według statystyk strona ma około 2 miliardów użytkowników, a więc nie zostaje daleko w tyle za FB. Z punktu widzenia marketingu serwis przeżywa obecnie prawdziwy boom. Związany jest on z dynamicznym rozwojem trendu wyświetlania reklam video.

Messenger

Choć nie jest to stricte portal społecznościowy (komunikator) to jednak również ma on ogromny potencjał reklamowy. Messenger jest częścią „imperium” Marka Zuckerberga. Jeśli prowadzisz profil na FB, powinieneś promować się również w tej aplikacji. Firmy mają do dyspozycji specjalne narzędzia do bezpośredniej komunikacji z klientami poprzez ten kanał.

Twitter

Nie notuje spektakularnych wzrostów dochodów z reklam, ale na pewno jest serwisem, obok którego nie możesz przejść obojętnie. Charakterystyczne, krótkie wiadomości tekstowe i tagowanie mają wielu miłośników na całym świecie. Powinieneś wziąć pod uwagę Twittera, jeśli chcesz zwiększyć zasięg swojej kampanii marketingowej.

Fanpage na Facebooku – najlepsze formaty reklamy

Pamiętaj, że profesjonalne prowadzenie Facebooka to nie tylko dokładne poznanie grupy docelowej Twojej firmy. To również ciekawa postać reklamy, którą możesz podkreślić poprzez dobór odpowiedniego formatu. Fanpage na FB można obecnie promować na wiele sposobów, a do najpopularniejszych form zalicza się:

• karuzele – banery mogą naprzemiennie wyświetlać do 10 zdjęć lub materiałów filmowych, szczególnie polecane właścicielom internetowych platform handlowych,

• kolekcje produktów (tylko dla urządzeń mobilnych) – również dedykowane firmom z branży e-commerce. Kolekcja prezentuje produkty, pokazuje ich cenę i może przekierować użytkownika, bezpośrednio do strony z wybranym przedmiotem.

• dynamiczne reklamy – format inteligentny – skrypt śledzi zachowania użytkownika i na tej podstawie wyświetla odpowiednio dopasowane propozycje produktów lub usług.

Przygotowując materiały promocyjne, pamiętaj o tym, aby dopasować ich wielkość do standardów wymaganych przez Facebooka.

 

Jak wypromować firmę na Facebooku? Skorzystaj z pomocy specjalistów

Chcesz wykorzystać potencjał drzemiący w mediach społecznościowych, aby wypromować swój biznes? Nasza firma KJ Studio doskonale wie, jak powinna wyglądać profesjonalna reklama fanpage na FB. Skorzystaj z naszej pomocy już dziś – przygotujemy atrakcyjne kampanie. Zadbamy o optymalizację kosztów i zbudowanie pozytywnego wizerunku Twojej marki!


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.