Na które statystyki podczas prowadzenia kampanii na Facebooku warto zwracać uwagę?

Kampanie na Facebooku to dziś jedna z bardziej skutecznych i prostszych metod dotarcia do potencjalnego klienta. Wiele firm starannie planuje swoje działania, jednak po ich przeprowadzeniu, ma wątpliwości co do rzeczywistych efektów. W jaki sposób prawidłowo ustalić porządek facebookowych zabiegów marketingowych?
Najważniejszy krok podczas planowania kampanii na portalu Facebook, to prawidłowa optymalizacja.

Określenie grupy docelowej

Płeć odbiorców, ich wiek, wykształcenie lub praca, a nawet status związku. Dzięki możliwościom, jakie daje Facebook, ustalenie informacji dotyczących grupy docelowej, zajmuje chwilę. Na podstawie danych demograficznych oraz facebookowej aktywności, można określić, kim dokładnie są potencjalni klienci, jakie są ich zainteresowania oraz preferencje przy wyborze marek.
Przy wprowadzaniu kampanii, można określić jej target przy pomocy dostępnych kategorii. W ten sposób łatwiej będzie trafić do użytkowników zainteresowanych tematyką poruszaną przez firmę lub – samym produktem.

Ustalenie budżetu

Jeśli szykujemy poważną kampanię na Facebooku, warto skorzystać z dodatkowych – płatnych usług promowania firmy. W takim przypadku konieczny będzie wybór budżetu dziennego lub całkowitego, czyli maksymalnych kwot, jakie chcemy przeznaczyć na wypromowanie kampanii.
Efekt zależy od naszych oczekiwań, ponieważ możliwy jest wybór opcji gwarantującej „klikalność” lub skorzystanie z modelu CPM, zapewniającego dotarcie do jak najliczniejszej grupy/

Mierzenie efektów

Aby na bieżąco śledzić efekty prowadzonej kampanii, warto przyjrzeć się danym dostępnym w panelu reklamowym, np. kosztom akcji. Na podstawie tego wskaźnika, łatwo bowiem ocenić, czy kampania rzeczywiście nam się opłaca, a jej wyniki są zadowalające. W przypadku porażki, warto rozważyć wyłączenie najmniej atrakcyjnych reklam i zastanowić się, co wpłynęło na ich niższą popularność. Analiza danych pozwoli także na sprecyzowanie, którzy użytkownicy pozytywnie reagują na kampanię, a co za tym idzie – do kogo w przyszłości najlepiej kierować przekaz.

Warto pamiętać, iż kampania na Facebooku wiąże się z systematycznym kontrolowaniem oraz analizą danych. Nie należy ograniczać się do kilku zabiegów marketingowych. Dobrze przeprowadzona akcja, powinna być monitorowana na bieżąco.


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.